Μπλέξαμε στα γρανάζια της Vodafone [Updated]

Η χαρά μας που επιτέλους στο MacLife.gr είχαμε στα χέρια μας το δημοφιλές gadget από τους πρώτους, το iPhone 3G, δεν κράτησε πολύ. Μας ματιάσανε φαίνεται. Οχι πως δεν το είχαμε ξαναδεί αλλά για τους λόγους που σας έχω περιγράψει κατά καιρούς, αντιστεκόμασταν στην ιδέα να το αποκτήσουμε ανεπισήμως, από τον καιρό της εμφάνισης του iPhone 1ης γενιάς. Την πρώτη μέρα όμως που το κρατήσαμε στα χέρια μας, παρουσιάστηκαν προβλήματα στην οθόνη της συσκευής.

Λεπτομέρειες για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με την συσκευή του MacLife.gr μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό άρθρο. Δεν πειράζει είπαμε, να μια ευκαιρία να δοκιμάσουμε το service και την εξυπηρέτηση της Vodafone όσον αφορά το iPhone 3G. Δυστηχώς τα πράγματα δεν ήταν όπως τα περιμέναμε.

Το ιστορικό ξεκινάει με την επιστροφή της συσκευής(στις 25/8) στο κατάστημα από το οποίο αγοράσθηκε (στις 22/8). Το πρόβλημα της οθόνης ήταν εμφανές και δεν χρειάστηκαν πολλές κουβέντες με τους αρμόδιους του καταστήματος. H διαβεβαίωση που είχαμε ήταν πως σε 48 ώρες θα υπήρξε έλεγχος και πιθανή αντικατάσταση της συσκευής. Σήμερα λοιπόν μας κάλεσαν τηλεφωνικώς από το κατάστημα για να παραλάβουμε την συσκευή. Προς μεγάλη μου έκπληξη όταν βρέθηκα εκεί είδα ότι δεν υπήρξε αντικατάσταση αλλά μου παραδώθηκε η δική μας συσκευή στην οποία λέει έκαναν αναβάθμιση του λογισμικού (τώρα ποιά αναβάθμιση εννοεί το τεχνικό τμήμα μόνον αυτοί ξέρουν, αφού εμείς είχαμε περάσει την τελευταία έκδοση του firmware 2.0.2) και λειτουργεί σωστά. Ομολογώ πως αμφέβαλλα εξ’ αρχής αν θα έχει διορθωθεί το πρόβλημα αφού όπως και να το κάνουμε, κάτι παραπάνω ξέρουμε για το iPhone. Δυστηχώς έπρεπε να τοποθετήσω την κάρτα SIM και να το ενεργοποιήσω μέσω του iTunes, οπότε και επέστρεψα στα γραφεία του MacLife.gr για να διαπιστώσω με το πρώτο κιόλας άνοιγμα ότι το πρόβλημα βρισκόταν ακριβώς εκεί που το είχαμε αφήσει όταν παραδώσαμε την συσκευή για αντικατάσταση, δηλ. στην τέταρτη σειρά της οθόνης να μην ανταποκρίνεται στα “τάπ” μας.

Επιστρέψαμε λοιπόν στο κατάστημα για τέταρτη φορά (πρώτη φορά όταν το αγοράσαμε, δεύτερη όταν το επιστρέψαμε και τρίτη όταν πήγαμε να το παραλάβουμε), όπου ομολογουμένως με τα κορίτσια εκεί κοντεύουμε να γνωριστούμε όλοι με τα μικρά μας ονόματα, για να ζητήσουμε πλέον την άμεση αντικατάσταση της συσκευής. Κούνια που μας κούναγε. Τα καταστήματα της Vodafone δεν έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν σε άμεση αντικατάσταση του iPhone αν προηγουμένως δεν πάρουν την σχετική έγκριση από το τεχνικό τμήμα. Αν και οι υπάλληλοι του καταστήματος αντιλαμβάνονταν την ανάγκη άμεσης αντικατάστασης αφού επρόκειτο ουσιαστικά για μία καινούργια και αμεταχείριστη προβληματική συσκευή, εν τούτις δεν μπορούσαν να πράξουν τα ευκόλως εννούμενα. Το iPhone λοιπόν φεύγει και πάλι για το τεχνικό τμήμα όπου και πάλι θα προσπαθήσουν να εντοπίσουν το πρόβλημα, που δεν εντόπισαν την πρώτη φορά (ποιός ξέρει γιατί), προκειμένου να καταλήξουν σε απόφαση αντικατάστασης της συσκευής. Ζητήσαμε να δούμε τον διευθυντή του καταστήματος αλλά απουσίαζε και η αντικαταστάτης του μπορούσε μόνο να πράξει τα παραπάνω. Πήραμε για μία ακόμη φορά την διαβεβαίωση πως την Τρίτη (για την πέμπτη μας επίσκεψη στο κατάστημα, αφού σκέπτομαι να γραφτώ συνδρομητής) θα έχουμε στα χέρια μας μία απροβλημάτιστη συσκευή και αξιώσαμε κατηγορηματικώς να είναι καινούργια αφού από τα πολλά πήγαιν’ έλα η δική μας, κατέληξε μεταχειρισμένη.

Τα συμπεράσματα; Δεν θα είμαι καυστικός σ’ αυτή την δημοσίευση. Θα περιμένω υπομονετικά το “πόρισμα” την Τρίτη. Τα μέχρι τώρα “ευγενή” συμπεράσματα είναι πως πληρώσαμε 569€ (μια μικρή περιουσία) για να έχουμε iPhone και iPhone μετά από μια εβδομάδα δεν έχουμε. Ηδη έχουμε αρχίσει να αναρωτιώμαστε πόσο καλά τεχνικά κατηρτισμένο είναι το προσωπικό του συνεργάτη της Vodafone που έχει αναλάβει το service των συσκευών, κι αν είναι πιστοποιημένο από την Apple. Αναρωτιώμαστε πόσο “μπακαλίστικες” είναι οι συμφωνίες που έχει κάνει η Apple όσον αφορά την υποστήριξη, με τις χώρες που δεν υπάρχουν Apple Stores και επίσημη παρουσία. Αναρωτιώμαστε τι θα γίνει αν οι 20.000 και πλέον συσκευές που είχε προπωλήσει η Vodafone στην χώρα μας και πόσες ακόμη έχουν πωληθεί, παρουσιάσουν πρόβλημα στο μέλλον. Αναρωτιώμαστε αν για το εμφανές πρέπει να ακολουθηθούν τόσες διαδικασίες και ταλαιπωρία από τον χρήστη, τι θα συμβεί αν το πρόβλημα είναι πιο πολύπλοκο. Εν πάση περιπτώση αναρωτιώμαστε γιατί τελικά και πάλι θα πρέπει να την πληρώνει ο χρήστης όταν δεν ευθύνεται που του πουλάνε μια ελλατωματική συσκευή αλλά τελικά είναι ο μόνος που ταλαιπωρείται.

Τι θα θέλαμε; Θα θέλαμε η συσκευή μας να έχει αντικατασταθεί άμεσα με καινούργια όπως συμβαίνει στα Apple Stores του εξωτερικού. Θα θέλαμε η Vodafone στα πολύ εμφανή προβλήματα μιας καινούργια συσκευής και όχι μόνο, να έχει εκπαιδεύσει το προσωπικό της ώστε να μπορεί να κρίνει αν πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα. Θα θέλαμε η κάθε εταιρία να βάζει μπροστά από το κέρδος, το συμφέρον του πελάτη. Και επίσης θα θέλαμε να μάθουμε, πόσο κατηρτισμένοι είναι οι τεχνικοί που ελέγχουν το iPhone 3G και τι εκπαίδευση έχουν από την Apple.

Τελικά όλα αυτά καταδεικνύουν για μία ακόμη φορά, την ανάγκη ενός επίσημου Apple Store και την απουσία της επίσημης Apple στην χώρα μας.

Update:

Επικοινώνησε σήμερα μαζί μου μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ο κ. Ξανθάκης Βαγγέλης από την εταιρία V.SERVICES A.E. (η εταιρία V.SERVICES είναι εξωτερικός συνεργάτης της Vodafone που έχει αναλάβει το service των συσκευών που εμπορεύεται η εταιρία) εξαιτίας του άρθρου μου στο MacLife.gr και μου ζήτησε να του γνωστοποιήσω τον αριθμό IMEI του iPhone 3G που επιστρέψαμε στο κατάστημα της Vodafone, προκειμένου να ελεχθεί η πορεία διάγνωσης/επισκευής, καθώς και οι εργασίες που εκτελέστηκαν.

Εμείς γνωστοποιήσαμε στον κ. Ξανθάκη τον αριθμό ΙΜΕΙ της συσκευής μας και τον ρωτήσαμε να μας ενημερώσει σχετικά με την εκπαίδευση που έχει λάβει το τεχνικό προσωπικό της εταιρίας για το iPhone 3G καθώς και την μορφή της πιστοποίησης που έχει λάβει η εταιρία από την Apple.

Θα σας ενημερώσουμε για τις περαιτέρω εξελίξεις σε νεότερη δημοσίευσή μας.


Σχετικές δημοσιεύσεις


Κατηγορίες